Ez a Snapchat szótár tartalmazza az alkalmazással kapcsolatos leggyakoribb kifejezéseket és neveket, melyekkel előbb vagy utóbb találkozni fogsz, ha használod a csatornát.
Added me
Azok az emberek kerülnek ebbe a listába, akik hozzáadtak barátnak téged a Snapchat felhasználóneved, a telefonszámod, vagy a Snapcode-od alapján. Ezt úgy tudod megnézni, hogy belépsz a Snapchat-be és rányomsz az ikonra felül, majd a legördülő menüben kiválasztod ezt a funkciót.
All stories
Ez az összes olyan sztorit tartalmazza, melyet azok tettek ki, akiket te követsz. Nemrégiben a Snapchat bevezette azt, hogy a sztorik alatt mutatja, hány másodpercesek. Illetve automatikusan elkezdődik a lejátszása a következő sztoridnak, ha az elsőt végignézted.
Discover
Itt azoknak a médiumoknak a csatornái vannak fixen naponta frissülő tartalmakkal, akik rengeteg pénzt fizettek azért, hogy az összes Snapchat felhasználó előtt állandóan ott legyenek.
Evan Spiegel
A Snapchat CEO-ja, aki még csak 25 éves, de a vagyona már 2.1 milliárd dollár. A Snapchat-et eredetileg Los Angeles-ből, azon belül is Venice Beach-ről indították egy óceánparti házból. 2011-ben indult, de mára masszív 100 millió napi aktív felhasználóval büszkélkedhet világszerte. A céget meg akarta venni már a Facebook és a Google is, erről egy korábbi Snapchatről szóló cikkemben is írtam.
Filter
Ha készítettél egy képet és elhúzod az ujjadat a képernyőn balra, vagy jobbra, akkor rá tudsz tenni a képre különféle filtereket. Általában itt Budapesten lehetőség van néhány “Budapest” filtert, hőmérsékletet, időt és 1-2 kreatív filtert rátenni a snapjeidre.
Friend Emojis
Ha a kezdőképernyőt jobbra elhúzod, akkor látod, hogy épp kiknek küldtél és kitől kaptál a legutóbb snappeket. Az emberek mellett pedig néha megjelennek emojik, melyek jelzik, hogy az adott partnerrel milyen aktívan Snapchateltek. A Snapchat használatáról ebben a cikkben találtok részletes leírást.
Geofilter (community)
A filterek egy következő szintje, amikor bizonyos nevezetességek, látványosságok (pl. London Eye, Szabadság szobor, stb.) és városok, városrészek készíttetnek maguknak filtereket és az adott helyszín körül egy meghatározott sugárban a látogatók ezeket a filtereket a snapjeikre ráhúzhatják és így küldhetik el a barátaiknak. Azért “geo”, mert csak egy bizonyos lokáción belül működik és azért “community”, mivel ebben a kategóriában nem tudnak márkák geofiltert csinálni, arra az “on-demand” filterek vannak.
Geofilter (on-demand)
A filterek harmadik szintje, amikor már profitorientált cégek és események is tudnak egyes lokációkon belül filtert használni. Itt annyi a dolguk, hogy megtervezik a kívánt filtert, beküldik a Snapchathez elbírálásra és ha a Snapchat nem talált benne semmi kivetni valót, akkor egy meghatározott területen megjelenik a filter, mint opció mindazoknak, akik épp ott Snapchatelnek. Pl. biztos, hogy lesz a Growth Hacking Meetupnak is ilyen filtere, ha majd itthon is elérhető lesz.
Influencer
Mint minden social media platformon, a Snapchaten is vannak ún. influencerek. Olyan profilok, melyeket sokan követnek. A Snapchaten ilyen például Dj Khaled, egy los angeles-i Dj, akit milliók követnek nap mint nap, vagy Gary Vaynerchuk, akinek csupán pár tízezer követője van, de azok igen aktívak. Vagy még ide lehet sorolni Justin Kant, aki 2 éve 1 milliárd dollárért adta el a cégét az Amazonnak és most startuphoz kapcsolódó tanácsait rengetegen követik. Ha érdekel a téma, akkor az Influencer marketingről szóló cikksorozatomat itt olvashatod.
Live
Időnként a Snapchat kiemel olyan eseményeket, melyek a nagyközönség számára is érdekesek lehetnek és éppen akkor zajlanak. Ilyenek például a lóversenyek Dubai-ban, a divatbemutatók New York-ban, vagy épp a bulihétvégék Las Vegas-ban. Ezeket általában a “Discover” rész alatt találod a “Live” részben.
Live Filter
Ezek talán a Snapchat legviccesebb dolgai. Amikor selfie módba váltasz a kamerával és hosszan rányomsz a képernyőn a fejedre, akkor megjelennek ezek az élő filterek, melyek vagy elmaszkírozzák, vagy eltorzítják a fejedet viccesebbnél viccesebb módon. Ezek a filterek folyamatosan frissülnek és mindig jönnek újak. Ha valamilyen nagy esemény van a világban, akkor általában ehhez illő élő filtereket is szokott csinálni a Snapchat. Van még pár olyan social media alkalmazás, melyben hasonló filterek vannak, ezek közül az egyik a nemrég megvásárolt MSQRD, melyről ebben a cikkben írtam.
My Friends
Azok az emberek, akiket te adtál hozzá telefonszám, Snapcode, vagy username alapján a baráti listádhoz. Az ő snapjeiket mindig látod, ha vannak.
Recent Updates
Ezek azok a sztorik, melyeket még nem néztél meg és max. még egy napig van erre lehetőséged.
Snap
Az a kép, vagy videó, melyet a Snapchat alkalmazással készítesz.
Snapchat score
A legördülő menüben, a neved mellett lévő szám, mely olyan mértékben nő, amilyen mértékben használod az alkalmazást. A pontszám a valaha elküldött és kapott snappek számát mutatja. Ha küldesz egy snapet, akkor a szám 1 ponttal nő.
Snapcode
Az a kód, melyet a legördülő menüben találsz. Ha belépsz a Snapchat desktop felületére a jelszavaddal, akkor ezt a kódot szerkeszthető formátumban le tudod tölteni és Illustratorral a saját izlésedre tudod formálni. Ezért narancssárga például a blogom jobb sávjában a Snapchat kódomban a minta.
Story
Ha készítesz egy snapet, akkor az max. 1 napig tárolódik, ha a sztoriba rakod ki. Ha bárkinek elküldöd, akkor az rögtön törlődik, mihelyt az illető megnézte.
Trophy
A Snapchat használ “gamification” eszközöket, így motiválja a felhasználókat arra, hogy használják az alkalmazást. Ha elértél bizonyos eredményeket, akkor kapsz mindig 1-1 kis figurát. Ilyenekre kell gondolni, hogy ha pl. elküldtél már 50 videó snapet, vagy bescanneltél már 5 snapcode-ot, akkor kapsz a témához illő jelvényeket.
Ha olvasnál minden idők legnagyobb social media háborújáról, akkor kattints erre a Forbes cikkemre. (Snapchat vs. Facebook). Vagy látogass el a legújabb blogomra, melyen growth hacking-ről, social media marketingről és hasonló érdekes témákról írunk.