érkező weboldal

Mi, a Growth Panda Ügynökségnél elengedhetetlennek tartjuk, hogy az általunk menedzselt kampányokhoz megfelelő ún. érkező weboldalakat (landing page-eket) csináljunk, melyeknek a kialakítása egy célt szolgál, ami a kampány célja. Legyen az vásárlás ösztönzés, email feliratkozás, vagy egy form kitöltése. Ebben a posztban 5 rendkívül fontos elemét írom le egy jól konvertáló landing page-nek.

5 fontos weboldal összetevő

 

1. Gyorsaság

Kutatások bizonyítják, hogy az online felhasználók 47%-a elvárja, hogy egy weboldal 2 másodpercen belül betöltődjön. Minden másodperc késés 16%-os lemorzsolódást idéz elő a felhasználók összlétszámához viszonyítva.

Napjainkban egy átlagos weboldal jó, ha 6-8 másodperc alatt betöltődik, mely garantált lemorzsolódást eredményez. Sőt, a felhasználók 79%-a úgy nyilatkozik, hogy nem szívesen megy vissza egy olyan oldalra, ahol negatív tapasztalata volt már egyszer. A Kissmetrics elemzése alapján ha egy oldal 10 másodpercig tölt, akkor körülbelül az oda érkező forgalom 40%-a garantáltan lemorzsolódik.

Vagyis ami forgalmat “performance marketing” eszközökkel odavittünk, annak a 40%-a már nem is látja az üzenetet, ami az érkező oldalon van, mivel lemorzsolódik az oldal sebessége miatt. Ha egy megbízható “sebességmérőt” kerestek, akkor én a Google PageSpeed Insight-ot ajánlom.

2. USP

Ha elég gyorsan betöltött az oldalad (<2 sec), akkor nagy esély van rá, hogy a hirdetésekből jövő forgalom szinte teljes egésze szembetalálja magát a landing oldaladdal. Itt jön a következő roppant nehéz lépés, mégpedig az, hogy ott tartsd az oldaladon a felhasználót és elérd, hogy végigolvassa azt, amit te elé tettél.

Ennek pedig van egy menete. Betartva a marketing pszichológia szabályait az oldal szövegezése a következő részekre épül.

Az első és legfontosabb a főcím (main headline), melyet elsőként pillant meg a felhasználó. Ennek az a célja, hogy felkeltsük az érdeklődését és tovább olvasson (hook). A hossza ne legyen több mint 5-7 szó. Aztán következik az alcím (sub headline), mely egy rövidebb magyarázata a főcímnek. Ez biztosítja azt, hogy a főcím ütős és meghökkentő lehessen.

Aztán ezek után következhet a kifejtése a terméknek/szolgáltatásnak (bullet points). Az oldal közepén továbbá érdemes elhelyezni egy ún. megerősítő állítást (reinforcement statement), mely hasonló méretű, mint a főcím, de ugyancsak a termék előnyeiről szól.

Végül érdemes az oldal aljára tenni egy ún. záró állítást (closing argument), melynek célja, hogy ha a felhasználó az oldal aljára ér, még egyszer lásson egy olyan állítást, mely a főcímhez hasonló és a termék/szolgáltatás fő előnyét kommunikálja.

Ezt az egészet összefoglaló nevén USP-nek mondjuk (Unique Selling Proposition). Ha a felhasználó csak végiggörget az oldaladon, akkor ezeket az üzeneteket fogja elsőre meglátni a szeme, így ezeknek érdemes olyat választani, ami “üt”.

3. CTA (call-to-action)

Ha az oldalad gyors és a USP is a helyén van, akkor annyit sikerült elérned jó esetben, hogy a felhasználó nem pattant le az első másodpercben az oldaladról és végiggörgette az oldalad. Tök jó, felkeltetted az érdeklődését. Ez egy jó kezdet, de még közel sincs vége.

Ha nem tudod megfelelő módon aktiválni a felhasználót, akkor hiába volt az egész, el fog menni. Rá 10 percre pedig már nem is fog emlékezni, hogy az oldaladon járt, mivel rengeteg hatás és üzenet éri a felhasználót minden percben a neten.

Az agyunk úgy szelektál és felejt, mint a szivacs. A következő lépés tehát a megfelelő ún. “Call-to-action (CTA)” gombok elhelyezése az oldalon. Ezeknek mindenképpen érdemes kontrasztosnak és kiemelkedőnek lenni a többi tartalmadhoz képest.

Nagyon fontos, hogy 1 oldalon egyszerre csak 1 dolgot kérjünk a felhasználótól. Sokkal kisebb lesz az esély arra, hogy feliratkozzon a hírleveledre, ha mellette még azt is kéred, hogy like-olja a Facebook oldaladat és iratkozzon fel a Youtube csatornádra.

Ez a gomb lehet önállóan az oldaladon, vagy lehet egy “form”-nak a része. Ez biztosítja azt, hogy a konverziós céljaid megvalósuljanak az oldaladon. Természetesen az is számít, hogy az adott gombra mit írsz, ennek is meg van a külön művészete.

4. Social proof

Ha az oldalad gyors, a szövegeid figyelem felkeltőek és van megfelelő aktiválást elősegítő üzenet az oldaladon, akkor jó úton jársz. Viszont a felhasználók egy részénél felmerül a kérdés, hogy megbízhat-e benned.

Ezt többféle képpen tudod orvosolni. Ennek egy módja, ha ún. “social proof”-ot és/vagy “testimonialt” vetsz be. Ezek lehetnek elégedett vásárlói vélemények a termékről/szolgáltatásról, lehetnek nagyobb cégek vezetőinek/ismert embereknek az ajánlásai, vagy éppen odaírhatod, hogy mennyi elégedett vásárlód van már. Használhatsz csillagokat, (pl. Money back guarantee) feliratokat, mindent, mely bizalmat kelt a felhasználóban.

5. Vizuál

Egy landing oldalt, ha igazán ütősen akarsz elkészíteni, akkor ne felejts el képeket és rövid, de tartalmas videót használni. 1 kép többet mond 100 szónál. Természetesen nem mindegy, hogy milyen képeket használsz, mivel a különböző képek által generált konverziók arányai között jelentős eltérés lehet. Ez pedig átnyúlik a marketing pszichológia rendkívül érdekes területére, melyről a linkre kattintva olvashattok kicsit más megközelítésben.

Természetesen további számos trükk és taktika létezik, melyektől még jobb lesz 1-1 érkező weboldal, de ezek a legfontosabb részei.

Ha hetente többször hallgatnátok néhány percben online marketinggel kapcsolatos témákról, akkor adjatok hozzá Snapchaten, mostanában igen aktív vagyok a szakmai tartalmat illetően. 

Kommentek

Farkas Zsolt