snapchat újdonságok

Korábban már többször írtam a Snapchatről, mint feltörekvő social media platformról, melyben szerintem óriási marketing potenciál is rejlik. Ebben a posztban a Snapchat újításait írom le mind marketing, mind pedig funkcionalitás szempontjából.

Snapchat újdonságok

Magyarországon még csak a fiatalok használják, de Amerikában már az idősebb generációk tagjai is sorra kezdik el használni a Snapchatet, mely platform mára 100 millió aktív napi felhasználóval büszkélkedhet.

Onnan látszik egy social media platformról, hogy kezdik komolyan venni az emberek, hogy egyre több szakmai tartalmat gyártó vállalkozó és híres üzletember választja elsődleges kommunikációs csatornájává az adott platformot.

Amerikában már híres befektetők, számos multi cég vezetője, sportolók és művészek kommunikálnak rajta nap mint nap, akiket mára már milliók követnek. Talán a leghíresebb Snapchat “influencer” Dj Khaled, egy los angeles-i dj, akinek szó szerint naponta több millióan nézik a snapjeit.

Snapchat marketing újdonságok

 

Újabb tőkebevonás

A Snapchat idén májusban 200 millió dollár kockázati tőkét vont be, az év eleji 175 millió dollár mellé, ezzel a maga 20 milliárd dolláros cégértékelésével az 5. legértékesebb startup lett a világon. A startup világban csak az unikornisok klubjának mondott körben olyan cégek vannak, melyek legalább elérték az 1 milliárd dolláros cégértékelést. A klubot olyan cégek vezetik, mint az Uber és az Airbnb.

Egy új ütős marketing eszköz

A Snapchat pár hónapja egy új marketing eszközt dobott piacra, mely meglátásom szerint alapjaiban fogja átformálni a lokáció alapú marketinget. Az ún. “on-demand geofilterek” olyan filterek, melyeket egy adott lokáción belül a Snapchattel készített snapjeidre ráhúzhatsz és ezzel együtt küldheted el a snappeket a barátaidnak.

Ez a filter a márkákat célozza meg, mivel eddig csak ún. közösségi filterek léteztek, vagyis városok, nevezetességek csinálhattak maguknak ilyeneket, cégek viszont nem. Ezzel, hogy a cégek számára is nyitottá vált ez a lehetőség (egyelőre még csak az USA-ban, Angliában és Kanadában), gyakorlatilag a márkaépítés ezsköztárába egy új és igen erős eszköz került, melyben biztos vagyok benne, hogy több lehetőség lesz, mint azt most gondolnánk.

Például hamarosan már fesztiválok, meetupok és konferenciák is készíthetnek majd itthon ilyet maguknak és ezeknek a terjedésével növelhetik a márkaismertségüket.

Egy újabb monetizációs lépés

Azt eddig is tudtuk, hogy lehet a Snapchaten belül ún. élő filtereket tenni az arcukra, melytől viccesebbnél viccesebb módon torzíthatjuk el az arcunkat. Tehetünk magunkra az űrhajós sisaktól kezdve unikornis szarvat, western kalapot, vagy éppen virágokat.

Viszont nemrég megjelentek a szponzorált élő filterek, vagyis olyan filterek, melyek egyértelműen emlékeztetnek minket 1-1 filmre, focicsapatra, vagy épp cégre. Ezzel a lépéssel a Snapchat nem csupán a “Discover” részben lévő csatornákért, az on-demand geofilterekért, de már ezért is tud pénzt kérni.

Egy normál napon 1 élő filterért, hogy kitehesd élesbe, 450 ezer dollárt kérnek, ez egy különleges napon (halloween, szilveszter) akár a 750 ezer dollárt is elérheti.

Snapchat funkcionalitás újdonságok

 

Mozgó emojik

Nemrég még csak az amerikai snappeken láttam ilyet, de a legújabb Snapchat frissítéssel megérkeztek itthonra is a videókon mozgó emojik. Még egy “cool” faktor, ami miatt használják a fiatalok. Mi Y generációsok és a tőlünk idősebb generációk valószínű nem jönnek rögtön lázba tőle 🙂 De amúgy meg jópofa.

Automatikus snap töltődés

Ugyancsak újdonság, hogy ha megnézed az egyik barátodnak a sztorijában lévő snappeket, akkor utána rögtön elindítja a Snapchat az utána következő sztorit is, anélkül, hogy kattintottál volna. Ezzel a lépéssel sok tíz százalékkal javították a sztorik átlagos nézettségét, mivel ha már betöltődött a következő sztori, akkor sok ember úgy van vele, hogy végignézi.

 

Kommentek

Farkas Zsolt