influencer marketing interjú

Az Influencer marketing témakörrel foglalkozó cikksorozatom első részében egy Influencert szólaltatok meg. A most következő interjú alanyát Máténak hívják, aki két Instagram profillal is szép követőszámot ért el (66 ezer és 28 ezer) és ezekből havonta mellékes jövedelme is keletkezik. Következzen az interjú egy magyar sráccal, aki 2 éve konzisztensen építi a profiljait Instán.

Influencer Marketing Interjú

Zsolt: Mi a titka szerinted, hogy valaki átlépje a 100 követőt, az 1000 követőt és a 10.000 követőt? Kellett ehhez más stratégia neked, vagy ugyan azt csináltad végig?

Máté: Konzisztensen kell posztolni egy téma szerint. Nyilván azt ki kell deríteni, hogy milyen hashtagek működnek és utána azokat használni folyamatosan. Érdemes “shoutout” versenyeket is rendezni, ami kb annyi, hogy azok közül, akik a te hashtagedet használják, köztük naponta vagy hetente egyet kiposztolsz úgy, hogy megjelölöd a forrást. Aktívnak kell lenni az adott témában, naponta párszor érdemes végig likeolgatni és bekövetni azokat a képeket, amit a te célzott hashtagjeidre posztolnak. Igazából ennyi. Megnőni mindenképp idő, nekem már több mint 2 éve megy az egyik oldalam es most tart 66 ezer követőnél.(kép)

influencer marketing interjuZsolt: Mi volt a 3 legnagyobb tanulság, amit tanultál addig amíg elérted ezt a követőszámot?

Máté: Az, hogy folyamatosan posztolni kell. Mármint úgy értem, hogy vannak azok a követők, akik mindennap belikeolják amit kiteszel, és hosszútávon őket kell felépíteni. Viszont, ha mondjuk nem teszel ki semmit 1-2 hétig, akkor a like szám, és ezzel az elérés is visszaesik.

Zsolt: Influencerek egymás között csinálnak bartert? Ha igen, kivel érdemes (azonos profil, vagy eltérő?)

Máté: Igen, sokszor van ilyen. “Shoutout for shoutout” a neve. Én tapasztalatok alapján azt látom, hogy ennek csak akkor van értelme, ha a két oldal tematikája ugyanaz, hiszen akkor nagy az átfedés. Követőszámban nem kell akkora egyezés, ha valakinek 10 ezer követője van es vele posztoljátok egymást, te akkor is előrébb kerülsz ezáltal.

Zsolt: Mi a véleményed a vásárolt követőkről? Mi vele a baj? Miért jó?

MátéA vásárolt követőknek van előnye. Mivel profibbnak tűnik a brand, ha nem 200 ember követi, hanem 5200. Csak ugye amíg emellé nincs like egy-egy képen, addig az nagyon egyértelmű, hogy ez nem valós teljesítmény. Meg ugye nyilván nem lesz belőlük semmilyen üzlet sem. Szóval azt el tudom képzelni, hogy egy, már meglévő követőbázisú brand, teszem azt 4 ezer követővel, felduplázza a követőszámát, hogy jobban nézzen ki. De ez tényleg csak kozmetikázás. Viszont Medium-on volt erről pár éve egy cikk, hogy valaki twitterre vett követőket és utána a követőinek a száma is gyorsabban nőtt. Szóval lehet értelme, de azok ugye mind csak “botok” amiket megvehetsz.

Zsolt: Te milyen cégekkel dolgoztál együtt?

Máté: Gyakorlatilag kisebb cégekkel, sok póló márka keresett meg, illetve sok fotós is, aki csak szerette volna népszerűsíteni magát. Továbbá, épp pár napja indult egy kampány a Daniel Wellington nevű óragyártó céggel. Ők eddig a legnagyobbak. (kép)

influencer marketing interjuZsolt: Mennyit keresel általában? Hogyan szabod a tarifáidat? Mi volt a legtöbb, amit valaki fizetett neked?

Máté: Átlag egy poszt 30 dollár a nagyobb oldalon (66 ezer követő) és 15-20 dollár a másikon (27 ezer követő). A legtöbbet már nem tudom, mert különböző időtartamok vannak. Átlag havonta olyan 100-150 dollár körül hoz. Most a Daniel Wellington-tól mondjuk egy 300 dolláros órát kaptam. 🙂

Zsolt: Te mennyire nyomod a követőid arcába a terméket, amit shoutout-olsz? (mármint szolídan beleágyazod egy képbe, vagy a kép csak arról szól)

Máté: Ez változó. A legtöbb esetben a megrendelő határozza meg. Amennyiben nagyon direkt reklámot akar, vagy olyat ami nem csatlakozik a tematikához, akkor azt elutasítom, mert szerintem mindenki csak veszítene egy ilyennel.

Zsolt.: Hogy lehet téged elérni, mint influencer? Milyen úton keresnek meg a cégek?

MátéFent vagyok több shoutout kereskedő oldalon is, illetve Instán direkt üzenetben szoktak megkeresni, ahol megadom az emailcímem es onnantól ott megy tovább a kommunikáció.

Máté még azt is hozzáfűzte, hogy nemrégiben elkezdett kisebb márkák Instagram profil építésével foglalkozni, így ha valamelyik kedves olvasómnak felkeltette az érdeklődését Máté munkássága, akkor írjon nekem egy emailt és összekötöm vele.

Az interjút személy szerint én roppant mód élveztem, mivel sok olyan információ hangzott el, ami vagy új volt, vagy erős sejtéseim voltak velük kapcsolatban. A cikksorozat második részében 7 social media csatorna leghíresebb influencereit szedem össze és mutatom be történetüket. Ha tetszett a poszt, akkor nyomj egy megosztást 😉

A cikksorozat második részében egy átfogó körképet kapsz az influencer marketing alapjairól, kampány típusairól, illetve arról, hogy mire kell figyelni, ha influencert választasz magadnak.

(Máté direkt maradt anonim a cikkben)

Kommentek

Farkas Zsolt