influencer marketing

Influencerek

Minden social media csatornán lehet találni szép számmal olyanokat, akik ki tudták használni az adott csatorna sajátosságait és minőségi és/vagy egyedi tartalommal sok követőre tettek szert. A cikk sorozat első részében egy Instagram influencerrel készítettem interjút. A második részben próbáltam egy átfogó influencer marketing körképet adni az egész területről és a nemzetközi vonatkozásáról. Most pedig nézzünk ezek közül párat néhány social platformról.

#Youtube

A platform jellemzői: videós tartalmak, a videók hosszára nincs megkötés, a videókat be lehet ágyazni más weboldalakba.

Vitaly Zdorovetskiy (VitalyzdTv – 8.8M)

A Youtube egyik legnagyobb “prank” csatornája, mely 8.8 millió követővel egy meghatározó része a “pranksterek” világának. 2011-ben kezdte Vitaly a pályafutását, aztán 2012-ben egy bombával fenyegető pranket csinált, ami miatt letartóztatták. Ez hozta meg számára a robbanásszerű sikert, mivel az ingyen PR-nak köszönhetően 100 ezerről 4 millió fölé emelkedett a feliratkozóinak a száma 1 év alatt. A Tavalyi évben pedig a Lionsgate filmstúdió szerződtette le Vitalyt másik 2 társával a “Natural Born Pranksters” nevű filmre, melyet már a mozikban is fognak vetíteni.

Felix Kjellberg (Pewdiepie – 43M)

Elég, ha csak annyit írok, hogy a Youtube legtöbb feliratkozójával rendelkező csatornájáról van szó. Több mint 43 millióan kíváncsiak erre a brighton-i srácra, aki gyakorlatilag bolondozik és (már bocsánat, de) idióta videókat csinál a saját lakásában. 2013-ban egy cikk szerint 2.6 millió fontot keresett, ami több mint 1 milliárd forint. Emögött persze 6 év kemény munkája és tartalomgyártása áll.

#Instagram

A platform jellemzői: főleg képes tartalmak, max. 1 perces videók, hashtag alapú kereső, csak a profilba szúrható be link, a posztba nem.

Jen Selter (@jenselter – 8.9M)

Egy átlagos new york-i lányról beszélünk, aki pályafutását motivációs fitness képek és idézetek posztolásával kezdte az Instagramon. Aztán egyik nap felrakott magáról is egy képet és meglepetten látta, hogy sokkal több like-ot kapott, mint általában szokott. Ez volt a fordulópont. Azóta csak magáról, pontosabban fogalmazva a hátsójáról posztol képeket és mára 8.9 millió követővel övé az egyik legnépszerűbb profil a fitness kategóriában. Jen dolgozott már a Nike-val, a New Balance-al és még néhány nagy sport márkával. De ahogy ő fogalmaz: “When I see someone advertising for 100 different companies, it’s like, Okay, this person is just in it for making money,” she says. For her, “It’s more of a passion.”

Dan Bilzerian (@danbilzerian – 16.5M)

A magát a póker Bill Gates-ének mondó fenegyerek olyan életet él, melyre sokan titkon vágynak, ám a megvalósításig már nem jutnak el ezek az emberek, hiába lenne meg hozzá a pénzük. A volt NAVY SEAL katona és póker bajnoknak 2 szenvedélye van, melyeket minden nap meg is oszt a világgal. Ezek sorrendben a fegyverek és a nők. Nagyon kevés képét tudnám ide belinkelni, ami megállná a helyét egy szakmai marketing blogon, így ettől most eltekintek. Dan-t nem lehetne politikailag korrektnek mondani, mégis pont emiatt óriási a követőbázisa. A fegyvergyárak nem győzik őt pénzelni, hogy az ő fegyvereikkel vegyen fel videókat a nevadai sivatagban, amikor mondjuk rommá lőnek egy kocsit és utána feltöltik Instagramra. Egy biztos, ő az, aki abból keresi a kenyerét, amit igazán szeret.

#Snapchat

A platform jellemzői: rögtön törlődő tartalmak, max. 1 napig tárolható napi sztorik, filterek és emojik minden mennyiségben. (pontos követőszámok nem ismertek a platform sajátosságai miatt)

Khaled Mohamed Khaled (@DjKhaled)

DjKhaled-et először 2016 januárjában hallottam játszani a TAO klubban Las Vegasban. Szilveszter utáni nap volt, de nekem csak annyi maradt meg belőle, hogy a klubban tartózkodó embertömeggel az este folyamán “csupán” 5x számoltatott vissza 10-től és utána beleordította a mikrofonba, hogy “Happy New Yeeeeeear”. Így nem maradt meg róla túl pozitív kép. Addig a pontig, amíg Gary Vaynerchuk az egyik napi vlogjában elmondta, hogy az, amit Khaled csinál a Snapchaten, az egyszerűen zseniális. Gondoltam akkor megnézem magamnak. Hát csak ajánlani tudom 😀 Elsőre elég bugyutának fog tűnni, amiket mond, de aztán rájössz, hogy végülis igaza van és ő csak élvezi az életet, árad belőle a pozitivitás, locsolgatja a virágait a los angeles-i házában, és ezt naponta elmondások szerint több millióan megnézik. Így kell ezt csinálni.

Gary Vaynerchuk (@garyvee)

Talán már egy-két kiírásomból sejthető, hogy nagy Garyvee fan vagyok. Gary egy fehérorosz emigrált család sarjaként kezdte a pályafutását New Jersey-ben az apja borkereskedésében. A 20-as éveiben 3 millióból csinált 60-at és 30 évesen elkezdte a Wine Library Tv csatornát a Youtube-on. Pár év és 1000 epizód után nemzetközi hírnévre tett szert, megjárta az Ellen Show-t és a Conan O’Brian-t is. Aztán 6 éve nekifogott a Vaynermedia felépítésének, melyet az évek során egy 100 millió dollár árbevételű social media ügynökséggé növesztett. Eközben elindította az AskGaryvee Show-t, ugyancsak a Youtube-on, melyből nemrégiben könyvet is írt, amit ITT tudtok megvenni. Én nagyon ajánlom. Snapchaten általában random dolgokat mond és tesz, de sokszor van olyan, amikor a “Snapchat secret” jelige alatt olyan dolgokat oszt meg, melyek igencsak hasznosak azoknak, akik naprakészek akarnak lenni a social media piacon.

#Vine (R.I.P.)

A platform jellemzői: 6 másodperces videós tartalmak.

Thomas Sanders (Thomas Sanders – 5.5 milliárd lejátszás)

Bátran ki lehet jelenteni, hogy a legnagyobb Vine influencerről van szó, akivel kapcsolatban, ha elhangzik, hogy “STORY TIME“, akkor mindenki tudja miről van szó. Sanders roppant ügyes módon használta ki a csatorna 6 másodperces korlátját és ebbe a kevés időbe olyan mini sztorikat tudgyártani már 3. éve, mely a legnagyobb influencerré tette a Vine-on.

Zach King (Zach King – 1.3 milliárd lejátszás)

Ő a “Vine magician”. De őt ahelyett, hogy bemutatnám, javaslom, hogy nézzétek meg pár videóját. Én naphosszat tudnám a tartalmait nézni, ha lenne időm.

 

Kommentek

Farkas Zsolt